Latest topics

» Ligg inn vister her
Søn 26 Sep - 20:14 by Admin

» Velkommen....
Lør 25 Sep - 0:14 by Admin

» Ta "lappen"
Tor 23 Sep - 0:50 by Amy

» Historie lek..
Ons 22 Sep - 21:39 by Amy

» Da har en ny bil (gammel som fa..) parkert på tunet!
Ons 22 Sep - 21:22 by Amy

Hvem er i Forumene?

Det er 1 bruker i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 1 Gjest

Ingen

[ View the whole list ]

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 21 den Fre 22 Aug - 19:38

Hva er din drømmebil til hverdagsbruk!

Share

Gjest
    Gjest

Hva er din drømmebil til hverdagsbruk!

Poste by Gjest on Man 8 Des - 23:08

Alle kan vi jo drømme om Aston Martin, Porsche eller andre eksotiske biler, men hva er din drøm for den vanlige hverdag. Kanskje er du så heldig som jeg er at du faktisk kjører rundt i drømmebilen allerede og dermed har fått oppfyllt noen av de drømmer du har i livet sunny

Selv kjører jeg til hverdags rundt i en Landrover Defender TD5 90 (1999) og kunne ikke bedt om mer enn at den kanskje var noen år nyere og hadde en masse ekstrautstyr som hadde fått den til å se ut som en Camel Trophy deltager. Nå skal det sies at jeg er fornøyd med bilen selv om den har passert 150 000 kilometer, har en del skjønnhetsfeil og ikke har i nærheten av det "rette" utstyret. Mye av grunnen til dette ligger jo i at Landrovere er biler med sjel og utstråling som man neppe finner igjen hos altfor mange andre bilmerker. At det i tillegg er enorme forskjeller på hva du og jeg ser på som drømmebilen (heldigvis) er jo også ganske avgjørende. I dag hvor det er slik at komfort, sikkerhet og en masse andre faktorer som en Defender ikke engang kommer i nærheten av er jo grunner nok til at den egentlig burde være svartelistet av de fleste, men slik er det altså ikke. Hvor mange er ikke opptatt av hva bilen yter fra 0-100 km`t...... ikke jeg, dette da min herlige doning bruker noe slikt som 19 sekunder og dermed er en av de tregeste bilene som i dag selges. Når toppfarten ikke er mer enn 130 km`t så er det den siste bekreftelsen man trenger på at dette er så langt unna en sportslig bil som det er mulig å skulle kunne komme.

Drømmer jeg ikke en sjelden gang om en bil som har skikkelig varmeapparat, er så pass stille at man kan føre en normal samtale i hastigheter over 60 km`t, ikke ha følelsen av å kjøre rundt i en bil som mangler ALT hva gjelder støtdempere og fjæring, kunne lukeparkere uten å skulle måtte ratte seg ihjel........., joda jeg har da vært tankemessig utro en gang eller to, men så kommer raskt samvittigheten å sørger for at det ALDRI vil skje så sant ikke økonomien tillater oss å kunne eie to biler.

For deg som skulle være overbevist om at dette jeg har som min drømmebil er din neste bil så kan du sjekke ut litt mer om den via denne linken: http://images.google.no/images?q=Land+rover+defender&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nb-NO:official&hs=awR&pwst=1&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=images&ct=title

Klokken er: Tir 24 Apr - 9:51