Latest topics

» Ligg inn vister her
Søn 26 Sep - 20:14 by Admin

» Velkommen....
Lør 25 Sep - 0:14 by Admin

» Ta "lappen"
Tor 23 Sep - 0:50 by Amy

» Historie lek..
Ons 22 Sep - 21:39 by Amy

» Da har en ny bil (gammel som fa..) parkert på tunet!
Ons 22 Sep - 21:22 by Amy

Hvem er i Forumene?

Det er 1 bruker i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 1 Gjest

Ingen

[ View the whole list ]

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 21 den Fre 22 Aug - 19:38

DATA KRASJ!

Share
    Amy
    Admin
    Admin

Female
    Antall Innlegg : 234
    Registration date : 23.11.2008

DATA KRASJ!

Poste by Amy on Man 12 Jan - 22:30

JEpp det har jeg fått, og hvert uten min kjære pc'e i litt under en uke Mad
    Men blue klarte å få den opp og gå her i dag , men mangler en del saker og ting for å funke helt enda.

Gnutt
    Nysgjerrig
    Nysgjerrig

Female
    Antall Innlegg : 23
    Registration date : 07.12.2008

Re: DATA KRASJ!

Poste by Gnutt on Tir 13 Jan - 0:18

men kära gumman vad har du nu hittat på och tryckt på för att få data krasch confused problem
    jag skickar över lite varma goa kramar så kommer sikkert både du och din dator snart på fötter red rose be happy

puss & kram från Gnutt
    Amy
    Admin
    Admin

Female
    Antall Innlegg : 234
    Registration date : 23.11.2008

Poste by Amy on Tir 13 Jan - 8:23

Hihi Laughing takk min venn det hjalp. blomst

Gjest
    Gjest

Poste by Gjest on Fre 16 Jan - 0:46

Ja det er faktisk litt synd på kjære Lady her da hun jo får litt abstinenser når det drøyer ut uten denne kjære dataen hennes....., undres over om noen overhodet husker hva vi gjorde før datamaskinens tid?

Joda hun har vært flink også, da hun tidligere har mast totalt hull i hodet på meg og jeg har fått helt stresse byer fordi hun var verre enn en innpåsliten veps om sommeren.

Problemet hennes skyldes hardware feil/maskinevare og da er det veldig lite man har å stille opp med uten å faktisk skaffe nytt, noe jeg gjorde her om dagen. Problemet er jo bare at på DELL maskiner så leveres de ikke lenger med denne recovery/windows cd`en så man kan reinstallere programvaren ved behov. Det de gjør er at de lar programvaren ligge inne på en liten del av partisjonen på hardisken som ligger i maskinen, men når det er denne som sier takk for seg så er man jo like langt. Så derfor måtte det inn en ny Windows XP og jeg hadde ikke flere godkjente lisens nøkler som kunne brukes.

Det er nemlig innstallert XP igjen, men man får ikke oppdatert eller innstallert noen form for Microsoft programmer så lenge ikke programvaren har bestått valideringstesten (at den har gyldig lisens), og dermed får hun ikke inn programmet som hun så gjerne vil ha inn for å bruke maskinen Paintshop Pro X2 siden dette trenger DirectX innstallert!

Regner med at vi løser problemet en av de kommende dagene eller kanskje i helgen slik at Lady igjen kan flytte tilbake til sitt hjem....., nemlig datamaskinen.

Noen andre som sliter med data om dagene også eller?
    Vibeke
    4Stjerner
    4Stjerner

Female
    Antall Innlegg : 171
    Registration date : 22.11.2008

Poste by Vibeke on Søn 18 Jan - 1:02

Heldigvis er alt i orden i dataverden nå her hos meg. men jeg kjenner følelsen av abstinens og det er en underlig følelse.... Og da prøver jeg å se tilbake på når jeg ble så avhengig av en PC? husker det faktisk ikke... tror den avhengigheten bare kom snikende ubemerket og så - BOOOOM.... en er hekta. Skummelt........ What a Face

For tiden har jeg to bærbare som jeg skifter på. En 17" dell som jeg surfer, bruker på forumer osv... er også der jeg har messenger. i tillegg fikk jeg en ny minibærbar i julegave, en 8,2" som jeg har på fanget og bruker til chatter hovedsaklig. Minuset er at når jeg er på chatt så er jeg ikke på mess samtidig, men det er OK da jeg likevel blir stressa av å være flere steder på en gang......

Den største PCn har Vista og den lille har XP. Har heller ikke noe CD så vil vel havne i samme problem som Amy hvis der blir crasj..... Crying or Very sad

Gjest
    Gjest

Poste by Gjest on Søn 18 Jan - 2:51

Ja og dette er jo egentlig helt sløkket, men du kan være førevar Vibeke og er du smart kjøper du deg en slik 8 eller 16 GB USB minnepenn som fåes for ca 500.-, og på denne henter du ut operativsystemet som ligger på en skjult partisjon inne på hardisken FØR uhellet inntreffer. På denne måten kan du når som helst reinstallere maskinen din da du på denne måten har alt du trenger og det uten at det koster deg noe særlig.

For all del om denne lille maskinen din har brenner så brenner du det selvsagt bare ut på en DVD og har det på denne måten. Skulle du ha en ekstern harddisk så trenger du ikke noen minnepenn da du bare legger det over på denne. Når jeg tenker meg om er nok dette en langt bedre løsning da du får VELDIG mye mer GB for samme pris om du kjøper deg en eksterndisk sammenlignet med en minnepenn.

Må jo nesten også få si gratulerer så mye med ny gøy maskin, så du forresten testen som var gjort ut av disse mini maskinene på TV2 hjelper deg her på torsdag? Om jeg ikke husker helt feil var det en Packard Bell som gikk av med en overlegen seier. Du finner garantert testen på hjemmesidene til TV2
    Vibeke
    4Stjerner
    4Stjerner

Female
    Antall Innlegg : 171
    Registration date : 22.11.2008

Poste by Vibeke on Søn 18 Jan - 3:58

ja, så den... testen altså.. men er likevel fornøyd meg min Acer One Laughing

Gjest
    Gjest

Poste by Gjest on Søn 18 Jan - 4:10

Ja det skal du da vel være også Vibeke, tror nok det er lite som skiller disse maskinene da de alle er meget gode maskiner. Jeg skulle gjerne ha hatt en slik maskin som du har jeg også, en kompis har også en Acer som du og han er meget fornøyd med den.

Gjest
    Gjest

Poste by Gjest on Lør 24 Jan - 5:24

Da skal det informeres om at Lady`s maskin er oppe å snurrer som den skal og mer til igjen. Den er nå raskere og bedre enn den var da den i sin tid ble levert fra DELL (grunnet diverse oppgraderinger). Så nå sitter jenta å smiler fra øre til øre og driver på med sine hobby syssler hvor det ene kreative bildet avløser det andre. Jeg blir faktisk bare mer og mer imponert over hvordan disse hvite sidene blir til disse fantastiske sakene som lages. Joda jeg føler jo at jeg kan et og annet i denne verden og anser meg ikke som en komplett idiot, men når det kommer til å være kreativ så tror jeg at jeg er like dyktig som en camel er til å drive synkronsvømming.

Så det gleder meg at maskinen din er oppe igjen darling og det gleder meg også å se hvordan du koser deg med din hobby som skaper så mye fint som den/du gjør.

Keep it up!

Sponsored content

Poste by Sponsored content

Klokken er: Søn 21 Jan - 17:14